Apa yang perlu saya buat selepas daftar sebagai PE?

Sila baca satu persatu. Penting bagi mereka yang baru nak bermula.

Sebelum itu saya ingin mengingatkan bahawa bisnes vemma in bukan bisnes main-main! Ini adalah satu bisnes yang serius untuk mejana ribuan ringgit setiap bulan malahan mingguan dan angka ini mungkin lebih besar daripada pendapatan anda sekarang!

Jika anda boleh berkerja 8jam setiap hari untuk mendapat income anda sekarang, mengapa tidak anda meluangkan masa 3jam sehari untuk mendapatkan income tambahan RM5000++ sebulan?

Setelah anda mendaftar sebagai Pre-Enrollee (PE) ataupun dipanggil Free Member, anda akan diberi landing page (webpage) untuk promosi. Webpage tersebut ialah:

http://www.vemmabuilder.com/no_id_anda

Gantikan no_id_anda dengan nombor vemma id (vid) yang anda peroleh dari emel. Contohnya jika saya, vid saya ialah 652716805. Maka webpage saya ialah:

http://www.vemmabuilder.com/652716805

Webpage tersebut kelihatan seperti di bawah:



Jadi anda hanya perlu promosi website ini untuk menarik orang masuk di bawah anda.

TAPI, jika anda upgred kepada Paid Member (PM) anda akan diberikan landing page dalam Bahasa Melayu secara percuma seperti:

http://jomvemma.com/hazwani/

Lebih mudah kan promote dalam BM?

Tawaran percuma ini hanya diberikan kepada ahli Group Vemma VSomebody sahaja. Jika anda dari group Vemma lain akan dicas RM150. Untung bukan jadi ahli group Vsomebody?

Cara-cara promosi

Untuk promosi anda boleh lakukan secara online dan offline. Tapi di sini kita lebih pentingkan promosi secara online.

Promosi secara online adalah seperti:
1) Promosi di portal2 iklan percuma atau iklan2 berbayar.
2) Promosi di blog2 dan forum2.
3) Promosi secara video marketing seperti di youtube.com, metacafe.com dan lain2.
4) Promosi di Social Network seperti di myspace, friendster, facebook, twitter dan lain2.
5) Melalui emel marketing.

Promosi secara offline adalah seperti:
1) Melalui booth
2) Pamplet atau flyers
3) Cerita kepada rakan secara terus

Anda tidak perlu bimbang, kami akan ajar anda cara2 dan teknik2 promosi berkesan dan juga cara2 untuk followup mereka yang mendaftar dibawah anda. Kami juga akan tunjukkan contoh2 cara2 promosi dan followup. Malahan kami juga ada menyediakan satu forum khusus untuk guide anda di dalam bisnes vemma ini. Forum tersebut di:

http://www.bincangvemma.com/forum/

Forum ini hanyalah untuk ahli group vsomebody yang sudah upgred kepada Paid Member (PM) sahaja.
Jadi, cepat2 lah upgred. Klik sini untuk cara-cara upgred kepada PM

Bagaimana saya tahu jika ada orang mendaftar di bawah saya?

Sebelum itu saya ingin mengingatkan, di dalam vemma, di bawah kita ada 2 kaki (jalur).


U ialah anda manakala A dan B ialah kaki2 (jalur2) di bawah anda.

Kaki A (kaki kiri atau kaki 1) adalah kaki automatik atau kaki limpahan. Maksud kat sini, di kaki A anda berpeluang menerima limpahan downline daripada upline2 selain daripada promosi anda sendiri. Maksudnya di sini upline yang promosi tetapi anda juga dapat merasa hasilnya. Seronok bukan?

Kaki B (kaki kanan atau kaki 2) pula kaki manual. Maksud kat sini anda perlu promosi sendiri dan hanya mereka yang mendaftar melalui promosi anda (personally enrolled) akan diletakkan di kaki B. Tapi anda kena ingat, kaki B hanya akan dibuka apabila di kaki kiri sudah ada 3 Paid Member (PM) yang anda sendiri personally enrolled

Maksud Personally Enrolled ialah mereka yang mendaftar menggunakan landing page anda iaitu http://www.vemmabuilder.com/no_id_anda ataupun di landing page BM anda seperti http://jomvemma.com/nama_anda. Senang cerita mereka ini anda yang cari sendiri melalui promosi anda.

Jadi kesimpulannya anda hanya perlu tumpukan pada satu kaki sahaja!!! Mudah Bukan??


Antara emel2 yang akan anda peroleh dari Vemmabuilder Team (Sila cek Spambox emel anda jika anda tidak dapat)

1) "..........36 People Added To Your Successline!"

Maksud: Seramai 36 orang telah diletakkan di bawah anda iaitu di kaki 1 anda. Mereka ini adalah hasil dari promosi upline2. Anda tidak perlu Followup mereka ini.

2) "Your SuccessLine Knows No Bounds!"

Maksud: Ada orang yang mendaftar menggunakan landing page (webpage anda). Mereka ini yang kita panggil Personally Enrolled. Anda perlu followup mereka ini. Cara2 followup akan diajar. Nama dan contact detail mereka ada disertakan dalam emel.

3) "You've Got Money Coming"

Maksud: Ada downline anda yang telah upgred kepada paid member (PM) ! Jadi anda perlu cepat2 upgred kepada PM sebelum 2pm hari Jumaat pada minggu tersebut. Jika tidak mereka akan override anda dan seterusnya menjadi upline anda!

Anda boleh melihat senarai downline2 anda dgn cara:

1. Login www.vemmabuilder.com/login/index.jsp

2. Masukkan ID dan password

3. Klik “Backoffice”

4. Klik “Geneology”

Jika anda lihat nama yang di highlight Oren maksudnya orang tersebut telah upgred kepada paid member! Jadi cepat2 upgred kepada member sebelum 2PM Jumaat minggu tersebut!

Cara2 upgred klik sini

Saya juga percaya anda akan lihat begitu ramai orang di bawah anda di Geneology. Itu semua adalah downline anda yang diberikan kepada anda kerana limpahan dari Upline. Best tak tanpa perlu buat apa-apa lagi dah dapat downline? :D

Ada juga orang kata:

“Alahh.. Orang bawah tu gimik jer. Kalau Upgred bukan dapat duit pun.”

Anda silap sebenarnya jika berfikiran begitu. Mereka-mereka yang di bawah anda sebenarnya akan menyumbangkan bonus kepada anda. Apabila mereka Upgred, anda akan menerima bonus dalam bentuk point CV dan ianya boleh di redeem nanti sebagai Cycle Bonus (salah satu bonus di Vemma).

Jadi, jom upgred segera sebelum anda ketinggalan jauh di belakang!!!

Cara2 upgred klik sini

Selepas anda upgred, anda akan dapat emel dari Vsomebody untuk langkah2 seterusnya.


Selamat Maju Jaya!

"Manusia Biasa Mencari Pekerjaan, Manusia Kaya Membina Rangkaian"